Tuesday, March 23, 2010

AURALIFE PERFUME - Meh try order2.. NOW!! Sebotol 5ml RM30.00



Produk terbaru dr AuraLife Perfume. Sesuai semua bangsa dgn pelbagai pilihan.. pasti mgoda keharuman yg myakinkan. Wangian yg tahan lama sepanjang hari.. tanpa alkohol dan sesuai di pakai ketika solat. Dan ada kelebihan wangian AuraLife. Wangian untuk lelaki dan perempuan..Boleh buat sebagai barang hantaran dan sebagainya.. Sebotol 5ml RM30.00 . wangian tahan lama sepanjang hari hanya sekali semburan. Gunakan tanpa was-was. Jaminan HALAL.
PERFUME INSPIRED BY:-
code inspired by fungsi
001 DELICIOUS - DKNY desire + pelaris
002 BLACK XS - BULGARI seri + relax
003 ESSENTIAL - LACOASTE desire + pelaris
004 HYPNOSE - LANCOME seri + relax
005 LONDON FAME - JENNIFER LOPEZ desire + pelaris
006 BURBERRY BRIT - BURBERRY seri + relax
007 HUGO MEN - HUGO BOSS relax + genius
008 NU WOMEN - YSL desire + pelaris
009 DESIRE MEN - DUNHILL relax + genius
010 POLO BLACK desire + pelaris011 TOMMY BOY relax + genius
012 DRAKKAR desire + pelaris
013 BABY DOLL YSL relax + genius
014 DKNY MEN relax + genius
015 ETERNITY MAN CK relax + genius
NOW AVAILABLE!! BAU YG LEBIH SENSASI!
CODE INSPIRED BY FUNCTIONS
016 britney spears (relax + genius)
017 kylie minoque (desire + pelaris)
018 maria sharapova (seri + relax)
019 christina aguilera (seri+relax)
020 paris hilton (desire + pelaris)
021 victoria beckham (relax + genius)
022 beyonce knowles (relax+genius)
023 david beckham (relax + genius)
024 evan mc gregor (desire +pelaris)
025 antionio banderas (desire + pelaris)
026 tom cruise (desire + pelaris)
027 bratt pitt (desire + pelaris)
028 tiger wood (relax + genius)
029 enrique inglesias (relax + genius)
030 usher (relax+genius)
PRODUK TERBARU DARI AURALIFE PERFUME...MEH CUBA
1) Carolina Herrera – 212 sexy man (012-A) - For Men ( DESIRE + PELARIS )
2) Locoest – Touch Of Sun (002-A) - For Women ( SERI + RELAX )
3) Apple Green – Auralife Collection (001-A) For Women ( RELAX+SERI+GENIUS)
4) Stella – J Lo (005-A) For Women ( DESIRE + PELARIS )
Keistimewaan Produk Auralife
Mempunyai pembuat minyak wangi sendiri (maker) Mempunyai lebih dari 600 pilihan yang di inspirasi dari jenama terkenal dari seluruh dunia. Bahan-bahan dan diformulasikan kebanyakan dari Perancis Keharuman kekal di kulit setanding minyak wangi berjenama. Di baju (fabrik) pula boleh kekal selama beberapa hari. Hanya menggunakan minyak wangi anda akan mendapat satu kaedah rawatan getaran tenaga aura yang di diformulasi, diadun , disuntik aura oleh master yang hebat. Tiada alkohol dan mendapat kelulusan "Sure Halal" serta dipantau oleh Yayasan Dakwah IslamSesuai digunakan semasa solat. Membantu keintiman suami isteri, memberi keyakinan diri, membangkitkan seri wajah , merubah sikap panas baran memberi ketenangan zahir&batin. Mencerdaskan minda dan IQ serta memulihkan tenaga semulajadi.
FUNGSI :-
Minyak Wangi Aura Untuk Lelaki
~Melambangkan kehebatan lelaki
~ Membuka keinginan seks dan keintiman suami isteri
~ Memberi keyakinan diri serta senang didampingi dan berkomunikasi
~ Membantu merubah sikapkeperbadian serta mengatasi sikap panas baran
~ Memberi kesegaran berfikir serta menguatkan daya ingatan
~ Memberi kesegaran akibat keletihan dan kelesuan
~ Memulihkan tenaga semula jadi
~ Mendinding diri dari gangguan makhluk halusMinyak Wangi Aura Untuk Perempuan
~ Melambangkan kecantikan kewanitaan - menaikkan seri wajah
~ Membuka keinginan seks - menyerlahkan keanggunan dan keayuan
~ Membantu keintiman suami isteri - memberi ketenangan zahir batin
~ Memberi keyakinan diri serta senang didampingi Dan berkomunikasi - megawal kemarahan serta menstabilkan hormon.
~ Menghilangkan perasaan gugup,murung serta mudah terkejut - memulihkan tenaga semulajad,menceriakan hidup- kesan dari wajah yang berseri
~ Memberi kesegaran berfikir serta menguatkan daya ingatan - mengatasi tekanan perasaan.
~ Memberi kesegaran akibat keletihan dan kelesuan - menambahkan ketenangan serta merehatkan fikiran
~ Memulihkan tenaga semulajadi - mendinding diri dari gangguan makluk halus.
CARA PENGGUNAAN YG BETUL
- utk seri, cuma calitkan sedikit perfume pada cari manis kiri, calit skit kat kening kanan diikuti kening kiri (khas utk yg ader fungsi seri+relax)
- pastu boleh spray kat pergelangan tangan kanan dan kiri, gosok2 kan kedua pergelangan tangan tu, pastu amik bau dulu.. selawat, niat yg positif
- Boleh spray juga kat baju or tudung supaya bau itu dapat kita hidu..
-Pastu boleh spray kat anggota badan mengikut warna aura dan fungsinya..
contoh warna biru spray kat leher, supaya kita lebih confident nak berucap ker, ader presentation ngan bos ker..
- kaler violet dan indigo pulak kita boleh spray kat kepala, supaya kurang rasa pening akibat migrin ke.. utk spiritual ker..
LEVEL OF AURA
7th Aura - voilet. The crown Aura, spiritual connection, understanding, knowing, bliss, oneness6th Aura
- Indigo, The third eye Aura, clairvoyance, psychic abilities, imagination5th Aura
- Blue. The throat Aura, speech, self-expression4th Aura
- Green. The heart Aura. ove, balance,compassion3rd Aura
- Yellow. The solar plexus Aura, mental functioning, power, control, freedom to be oneself2nd Aura
- Orange. The abdomen Aura, emotion, sexual energy, creativity1st Aura
- Red. The root Aura, instinct, survival,security
. Sebotol RM30.00 wangian tahan lama sepanjang hari hanya sekali semburan. Gunakan tanpa was-was. Wangian tanpa alkohol 100% HALAL.
Sebarang pertanyaan sila hubungai saya.. atau berminat dan ingin mendapatkannya.. sila hubungi saya:
p/s : Akaun number di beri kemudian.

Monday, March 22, 2010

Terbaik Untukmu....



Aku sedar kalau kini kita dah semakin jauh... Sempat aku bfikir ini.. kau yg menginginkannya dan lepas dari pelukku.. Ohhh.. kini aku sedari.. ini salahku. Tak ingin ku terlambat dan sesali. maafkanlah bilaku selalu membuatmu marah dan benci padaku.. Ku lakukan itu semua hanya untuk buatmu bahagia. Mungkin cuma tak bisa fahami bagaimana cara tunjukkan maksud ku. Aku cuma ingin jadi yang terbaik untuk mu.. Aku ingin kau tetap disini bersamaku.. Jangan pergi sayang.. Berikan satu kesempatan untukku membuktikan sesungguhnya cintaku pada mu...

Andai kau mengerti hati ku.. Izinkan aku bersama mu.. dan jika aku yg terbaik untukmu.. berikan aku kesempatan mberikan yg lebih terbaik untukmu.. Im waiting for you....



Saturday, March 20, 2010

Malang Si Nenek

Seorang gadis mjadi pelacur tapi tak mahu neneknya tahu. Satu hari satu gerombolan pelacur ditangkap tmasuk la gadis itu. Polis mminta pelacur2 itu mbuat satu garisan lurus. Semua beratur. Tiba2 muncul nenek tua kepada gadis itu jalan bongkok2 dan stelah mlihat cucunya bbaris dia btanya:
'Kenapa kamu bbaris di sini?' Cucu pula untuk mhalang neneknya tahu cerita sbenar telah bbohong dengan mgatakan ada dermawan akan mbahagi2kan buah orange dan sebab itulah beliau bbaris. Nenek beredar pergi. Di ptengahan jalan dia teringatkan cucu2nya yg lain yg mungkin mharapkan beliau mbawa pulang buah2an. Lalu dia pun turut bbaris tanpa diketahui oleh cucunya. Dia bbaris di belakang. Seorang anggota polis mgambil kenyataan2 dari gadis yg sedang bbaris itu. Apabila dia sampai untuk giliran mdapatkan kenyataan orang terakhir, dia tkejut kerana tcegat seorang nenek yg jalan pun bongkok2 macam tiada kudrat. Dia tcengang lalu tertanya:
'Kamu tua, bagaimana kamu lakukannya?' Si nenek (menyangka soalan itu ditanya tentang bagaimana dia boleh makan orange itu menjawab: 'Oh senang je. Aku hanya cabut gigi palsu dan mula sedut sampai airnya kering.'

Nyonya Kaya

Pada suatu hari.. seorang Nyonya bnama Nyonye Mei Lee datang ke KL untuk kali ptama selepas menang loteri.

Beliau check in di sbuah hotel mewah dan seorang pelayan mbawakan begnya menuju ke bilik penginapan Nyonya Mei Lee.

Nyonya Mei Lee ngan girangnye mgikuti langkah2 pelayan itu dan ketika pelayan tsebut menutup pintu,. Nyonya Mei Lee mlihat kesekeliling.

Beliau tetiba mjadi marah lalu bkata kepada pelayan tsebut. "Eksekius mi, lu jangan ingat wa tua, mali dari kampung, tatak (takde) tau duduk hotel.. sudah baya latut latut (ratus ratus), lu kasi ini bilik ka??!! kicik!! tatak tibi, tatak lemari tatak apa pun??? katil mau titun (tidur) pun tatak?Huh, haiyyaaa.. mau tipu olang ka??!!"

Lalu pelayan itu pun menjawab, "Sabar Nyonya, ini baru lift,maaa....""

HAkkkkk.. hakkk.. Gile Nyoya ni.

Friday, March 19, 2010

Friendship and Love

FRIENDSHIP
Friendship Pictures, Images and Photos
A friend is somene who kwnes the song in your heart and can sing the words back to you.. when you have forgotten them truely great friend are hart to find, difficult to leave and impossi impossible to forget. Friendship is not about the person you have known thw longest.. it is about who came and never left you side. A true friend sees the first tear.. catches the second the second and stops the third. Friend are like stars they came and go.. but the ones that stay are the ones that glow. A true friend can see the hurt in your eyes.. while everyone else is fooled by your smile. No matter how serious life gets.. you will need the one you can be stupid with friend are like for leave clovers.. lucky to have but.. hard to find. Friend laught at you silliest jokes.. put up with your worst moods..go along with your craziest ideas and still seethe best in you. Friendship is what help you get through the bad times and enjoy the good times side by side or liles apart... Your friend are always close to your heart..

LOVE
love Pictures, Images and Photos

i love roses and music Pictures, Images and Photos

You can tell of you love somene if you look at them over and over again and again.. and no matter how many times you look you fall in love with them all over agian. They are all you think about every minute of everyday to the world you might be just on.. but to someone you might be the world. Love is not finding the perfect person.. its seeing an inperfect person perfectly. There is that one special person out there for everyone. You know you love someone when you cant descibe how you feel in words. when he smile at you.. You cant help but to smile back. You read his texts over and over agian three seconds to say i love you... a life time to prove it lifes to short.. tell that one special person you love them.. dont let your love go to waste...

Thursday, March 18, 2010

I Love Him and Miss Him

You were all that i lived for.. i wonder how im going to live my life without you now.. what happend to the i love you's? what happened to the all day kisses? What happened to the late night talks? What happened to me and you? I miss you so much.. Yeaahh thats my boyfriend.. Was my boyfriend... =( Forget him? Ohh i wish i could. Im just a princess waiting for her prince. Waiting to long for you to came back! Before you say anything think. Look into my eyes and then say you dont love me anymore.. Then ill believe you. My mistake was.. falling in love with you. It can happen to anyone of us, say you will forgive me, say i am the one, say that you want leave me. You knew how to make me melt..? You knew how to make me smile? You knew how to make me feel better.. You knew me..? and now i wonder if you ever think of me anymore.. because whrever i go, whatever i do.. there's always you on my mind.. I love You.. I miss you.. Do you love me? Do you miss me? I say your name everyday under my breath.. Wishing you"ll turn up and say.. I love you. I cry because i cant smile.. Bi.. cant you see?

I need you....
I love you....
I miss you...

Come Back?!

Wednesday, March 17, 2010

KISAH TAULADAN YANG MENYAYAT HATI


"Hubby ni, pakai tu elok2 la skit," kata Esya lembut sambil mbetulkan pakaian Fadzril. Fadzril tsenyum memandang isterinya.

"Cantik isteri Bi hari ni," Fadzril mcubit pipi Esya lembut.

"Papa, papa, cepat la pa," Farah dan Eqmal meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar2 nak btolak pulang ke kampung halaman Fadzril.

"Yelah, yelah, papa dah siap ni."

Esya hanya tsenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak2 mereka yg comel dan manja.

"Bi, dah lama kita tak balik kampung macam ni ye?"

"Iyelah, maklumlah Bi ni sibuk gan urusan keje. Baru kali ni bi ada peluang tuk cuti panjang." Fadzril bkata kepada isterinya tcinta.

Pjalanan daripada KL ke Kuala Berang mgambil masa lebih kurang empat lima jam. Farah dan Eqmal dah pun tlelap kat kerusi blakang. Begitu juga dengan isterinya, Esya.

"Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Fadzril bkata dalam hati.

Sdikit demi sdikit Fadzril menekan minyak keretanya. Smakin lama keretanya smakin laju dan Fadzril smakin seronok. Fadzril dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan kereta kesayangannya dr jepun itu mula memecut.

Fadzril cilok kiri, cilok kanan. Habis smua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Fadzril masa tu. Tlupa dia skejap pada anak dan isterinya yg sedang tidur.

"Eh Bi, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba2 Esya terjaga dari tidurnya.

"Tak ada apa la sayang, rileks...cepat sikit kita sampai kampung nanti."

"Sabar bi, sabar. Biar lambat tak apa.... jangan laju sangat bi, Esya takut." Esya cuba memujuk Fadzril supaya mperlahankan kenderaannya.

"Rileks sayang.. tak ada apa2," Fadzril terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was2.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa2 kan?" kata Fadzril setelah bjaya memotong bas ekspres tadi.

"Sudah la tu bi."

"Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Esya tengok bi motong dia aaa...."

Fadzril terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai. Fadzril terus mbelok ke kanan untuk memotong dan.... di depannya tsergam sbuah lori balak yg besar dan gagah dan.....

BAAANGGG!!!

"Fadzril.... bangun," sayup2 tdengar suara mamanya. Fadzril mbuka matanya. Dia tlihat mamanya di situ.

"Mama, Fadzril kat mana ma? Mana Esya ma? Macam mana dengan Esya ma? Farah, Eqmal.... mana anak saya ma?" Btubi2 Fadzril menyoal mamanya. Fadzril tak dapat mnahan kesedihannya lagi. Fadzril menangis semahu2nya di depan mamanya. Mamanya memandang Fadzril tepat2.

"Macamana dengan isteri Fadzril ma, Esya?" Fadzril masih terus menangis.

PANGGG!!!

Pipi Fadzril yg putih itu ditampar oleh mamanya dengan tiba2. Fadzril terdiam. Kenapa mamanya buat dia macam tu?

"Banyak la kamu punya isteri! Keja ye tapi duit tak penah nk simpan ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja2 macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!" mamanya terus merungut sambil blalu keluar....

...Dan Fadzril tsengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Tapi Esya tu la gf tcinta kesayangan dia sejak dia mgenali Esya tahun 2007.

Malu beb!! Mimpi rupanya....

HAkkkkkhakkk!!

Malam Pertama

Heee.. Hari ni sy nk crite pasal pasangan pengantin di Malam Pertama dorang.. Crite ni boleh tahan gak lawak.. salah faham pun ade.... n maybe kalau korang bace mule2.. mesti korang anggap crite sy ni lucah. Apepun bace dulu crite ni ape yg berlaku n korang pasti suke.. JOM!!

Ade spasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama. Pada tgh malam pertama itu.. tiba2 isterinya mengerang. “Adui.. Sakitnya bang… ! Macam mane ni kisah malam pertama bang..?” Suaminya lantas menenangkan isterinya. “Jangan nangis sayang.. Nanti emak ayah dengar.. Mereka mungkin blum tidur lagi tu..” Kebetulan bilik mertua hanya bsebelahan kamar tidur pengantin. Isterinya teresak esak mengerang “… Sakitnya Bang”
Tapi kerana tak dapat menahan sakit., isterinya tambah kuat mengerang. Mahu tak mahu.. si suami pun bkata, kali ini kuat sedikit suaranya: “Sabar Sayang! Tahan saje.. Esok baru cabut.”
Sejak dari td si mertua lelaki masih blum tidur. Dia memang tdengar anak perempuannya mengerang, tp dia tak peduli, biasa la malam pengantin, fikirnya. Tapi kali ini dia dah hilang sabar. Dia bangun.., pergi ke bilik sbelah lantas menendang pintu kamar pengantin.
Dengan rasa geram bapa mertua bteriak: “Ni apa kena ni? Tak faham ke? Anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!” …
Terkejut besar la kedua pengantin tu. Sambil tersipu-sipu pengantin perempuan pun bkata kepada ayahnya: “Abah, takkan sakit gigi pun boleh mati.. Lagipun mana la ada Klinik Gigi yg buka 24 jam? Lalu mertuanya ttunduk malu. heeee....

Gitu la critenya.... lalallalla.... :D

Check Under Your Table... It might have . . . . .

Quick Check under your table!!!!!!!!



Check


Check


Check


Check


Check



toshio Pictures, Images and Photos


Monday, March 15, 2010

Dari Ustaz Hj. Ismail Kamus.. Mengenai Jin

Untuk Pengetahuan Kite Bersama....


1) Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelarannya
Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal
puluh ribu tahun lamanya .

2) Apabila Allah swt. memerintahkannya supaya tunduk
menghormati Nabi Adam, mereka telah ingkar. Allah swt.
melaknat dan perintah turun ke bumi.

Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan..

3) Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin
Islam(Soleh) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh).
Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).

4) Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab orang-orang
Melayu dilarang mengunakan kemenyan kerana Jin paling
suka dengan asap yang busuk. Tetapi orang-orang melayu
ini degil, suka sangat dengan asap kemenyan. Beliau
menambah, orang-orang yang suka hisap rokok itu,
adik-beradik jin lah tuu.

5) Tempat tinggal Jin seperti di awan , sungai, hutan,
lombong, laut, tempat-tempat tinggi (KLCC), tandas dan
kubur.

6) Beliau menasihat apabila ingin buang air di
perjalanan (contohnya jalan raya), perlu baca " Sala
Mun, ' Ala Sulaiman, Fil 'alamin."

Mengikut sirahnya jin sangat takut dengan Nabi
Sulaiman. Orang-orang Melayu suka sangat membaca
ucapan, "Ampun Datuk, Anak cucu tumpang lalu" Masa
bila pulak jin dapat pangkat datuk. Dan masa bila
pula, kita jadi cucu cicit jin !!!!

7) Jin tidak mengetahui akan alam ghaib, itu sebab
jika ada dukun atau bomoh yang tahu menilik-nilik
nasib, pembohong... ." Sirahnya apabila Nabi Sulaiman,
memerintahkan jin untuk membina istananya, sehingga
Nabi Sulaiman meninggal pun jin tidak perasan/tahu.
Semasa itu Nabi Sulaiman duduk di kerusinya dengan
tongkat k ayu . Dan jin tekun membuat kerja di
hadapan-nya. Sehingga anai-anai memakan tongkatnya dan
tongkat tersebut reput dan jatuh serta Nabi Sulaiman
pun jatuh, maka barulah tahu oleh jin bahawa Nabi
Sulaiman telah mangkat.

8) Manusia juga dilarang membuang air di
lombong-lombong yang airnya tenang, terutama di waktu
tengah malam. Jin suka mandi di situ, waktu itu. Di
larang juga buang air di lubang-lubang (tanah).

9) Rumah-rumah yang lama tidak berpenghuni atau rumah
yang baru siap belum duduk lagi, jin suka tinggal di
situ. Sebelum duduk rumah baru, di galakkan membaca
surah Al-Baqarah, sehingga habis. Jin lari selama 3
hari. Tidak perlu tepung tawar bagai.... orang melayu
suka sangat menepung tawar !!!

10) Jika budak menangis tengah-tengah malam, azankan 7
~ 10 kali, jika tidak bacakan ayat Kursi dengan cara 9
kali henti (tekniknya) sebab beliau pernah jumpa orang
yang di rasuk.


p/s : Kalau rajin.. Ambik aktikel ni.. then tolong sebarkan maklumat ni kepada saudara Muslim Muslimat yang lain. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati...

Friday, March 12, 2010

I Love Him so Much....

I love him so much.. but i found out how much she loved him? Now all i can do is be happy for them... hurmm...

I still love him...
thought :(

Love............

I cannot breathe a na no second without u cos i love you.. cos i only dream of you.. cos i can only think of you cos you are my only reality.. my truth. But how do i convince you of it? Thought i should write it on a mirror. Tell you... tell the world that i have no world other than you.. That you are my universe.. my life.. my reason for existence. That much i know.. Nothing else. Be ,y life.. my world.

Wednesday, March 10, 2010

Kuku @ Nailz


Assalamualaikum....

hao.. jumpe kite lagi ek pagi ni... huhuu.. smoga sihat2 sejahtera la ek... dan di berkati ALLAH S.W.T. Ok.. Pagi ni nk kongsi gan u'all olang... nk cite pasal kuku atau nailz.. dulu penah gak simpan kuku panjang... rase cm cantik la tgok olang kuku panjang kn... then lame2.. jadi cm tak selesa lak nk simpan kuku... so jadi rimas lak.. rase cm sakit..mcengkam la.. mcm2.. last2 dapat tahu lak simpan kuku ni tak elok sebenarnye... ade maksud dlm sisi islam. pade sape2 yg tahu tu.. alhamdulillah... mane yg tak tau lagi tu... bace la ni.. kite kongsi same2... ok.. :)

Baik la... Dikatakan bahawa myimpan sebatang jari kuku yg panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi.. jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yg panjang.... bayangkanlah dosa yg telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... potonglah kuku anda ye kawan2...

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai bkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak mbayangkan kesucian dan ia juga bukan la budaya kita apatah lagi mgunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yg bkuku panjang biasanya mempunyai anak yg bodoh atau pun degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor yg berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dan lain2. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala. "Betul ke gitu?" Fikir2 kn lah...

Percayalah.

Pasal tabiat bkuku panjang ini lah yg mbuatkan orang Melayu mundur dan tidak berjaya. Syarikat Melayu yg bangkrap dan rugi teruk adalah kerana mpunyai pekerja dan pemilik yg berkuku panjang . Untuk yg bujang beringatlah. Kalau hendak cari pasangan dan mahu anak yg pandai dan mdengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.
Additional info

Korang tahu tak? Kuku panjang ini mempunyai sejenis kuman seperti yg tdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tsebut tidak akan hilang walaupun kita mcuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Nasihat Nabi Muhammad S.a.w. kepada Saidina Ali rhu. Sesudah bnikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad S.a.w.. bpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari:

1] jari manis

2] jari kelingking (anak jari)



dan jangan memakai pada jari:


1] jari tengah

lihat cincin pakai jari tengah dan telunjuk...

2] jari telunjuk Nabi Muhammad s.a.w.

melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s. "tapi biasenye.. ramai yg pakai di jari tengah kn? apa2 la..

Perhatian : Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.
p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara- mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat kita pahala.

Ok.. Dh habis dh menaip.. so.. kita beringat lah ye.. dan sila la forward kt kawan2... yg mungkin ada lagi yg belum tahu.. pun dapat pahala gak.. InsyaALLAH.....


Thursday, March 4, 2010

Penggunaan AKUM dlm SMS.

Nak story dek korang skit... dulu aku pun gune gak perkataan ni.. tapi bile aku terdengar kt radio.. baru aku tahu ape maksudnye... skg ni aku nk kobsgi ilmu bersama korang... maybe ade yg dh tahu... bgus la.. just nk kongsi mne yg belum tahu lagi hal ni... ustaz Zawawi citer tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antaranye... :

Memberi salam.
Baginda memberi salam dgn lafaz "assalamualaikum" dan menjawab salam dari para sahabat dgn salam yg penuh "waalaikumussalam warahmatulallah hi wabarakatuh"

Beri salam - assalamualaikum"
Jawab salam - "waalaikumussalam warahmatulallah hi wabarakatuh"

- > Apabila kita bkirim salam pd org lain, hendak
la kita berkata "Kirim salam assalamualaikum pada Anis ye" contoh la..

Bukannya : "Kirim salam kat Anis ye"

Dan bukannya " Kirim salam maut" statement ini adalah bdosa, walaupun sekadar gurauan! Biasenye gune cmtu kn.. huhu..

Semoga ada manfaat.

"Akum = Avde Kokhavim U Mazzalot"

Maksud singkatan " A'kum"

Assalamu'alaikum

Untuk renungan bersama :
Jangan kita menggantikan perkataan "Assalamualaikum" dengan"A'kum" dalam sms atau apa sekalipu melalui tulisan.
Jika perkataanAssalamualaikum itu panjang, maka hendaklah kita ganti denganperkataan "Salam" iaitu sama makna dengan Assalamualaikum. Sesama lahkita memberitahu member-member yang selalu sangat guna shortformA'kum dalam sms ataupun email. Perkataan 'AKUM' adalah gelaran untukorang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud'BINATANG' dalam Bahasa Ibrani.Ia singkatan daripada perkataan 'Avde Kokhavim U Mazzalot' yangbermaksud 'HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG-ORANG SESAT'.Mulai sekarang jika ada orang hantar shortform "A'kum", kita ingatkandia guna "Salam" kerana salam ialah dari perkataan Assalamualaikum.

Semoga ada manfaatnya.

Saturday, February 20, 2010

ApaKah Itu CintA???

Friendster Comment Graphics


Salam... Pagi aku nk crite pasal Ape Itu Cinta?
Mereka yang tidak menyukainya menyebutnya tanggung jawab, Mereka yang bermain dengannya, menyebutnya sebuah permainan, Mereka yang tidak memilikinya, menyebutnya sebuah impian, Mereka yang mencintai, menyebutnya takdir. Kadang Tuhan yang mengetahui yang terbaik, akan memberi kesusahan untuk menguji kita. Kadang Ia pun melukai hati, supaya hikmat-Nya bisa tertanam dalam. Jika kita kehilangan cinta, maka pasti ada alasan di baliknya. Alasan yang kadang sulit untuk dimengerti, namun kita tetap harus percaya bahwa ketika Ia mengambil sesuatu, Ia telah siap memberi yang lebih baik.
Mengapa menunggu?
Karena walaupun kita ingin mengambil keputusan, kita tidak ingin tergesa-gesa. Karena walaupun kita ingin cepat-cepat, kita tidak ingin sembrono. Karena walaupun kita ingin segera menemukan orang yang kita cintai, kita tidak ingin kehilangan jati diri kita dalam proses pencarian itu. Jika ingin berlari, belajarlah berjalan duhulu, Jika ingin berenang, belajarlah mengapung dahulu, Jika ingin dicintai, belajarlah mencintai dahulu. Pada akhirnya, lebih baik menunggu orang yang kita inginkan, ketimbang memilih apa yang ada. Tetap lebih baik menunggu orang yang kita cintai, ketimbang memuaskan diri dengan apa yang ada. Tetap lebih baik menunggu orang yang tepat, Karena hidup ini terlampau singkat untuk dilewatkan bersama pilihan yang salah, karena menunggu mempunyai tujuan yang mulia dan misterius. Perlu kau ketahui bahwa Bunga tidak mekar dalam waktu semalam, Kota Roma tidak dibangun dalam sehari, Kehidupan dirajut dalam rahim selama sembilan bulan, Cinta yang agung terus bertumbuh selama kehidupan. Kebanyakan hal yang indah dalam hidup memerlukan waktu yang lama, Dan penantian kita tidaklah sia-sia. Walaupun menunggu membutuhkan banyak hal - iman, keberanian, dan pengharapan - penantian menjanjikan satu hal yang tidak dapat seorangpun bayangkan. Pada akhirnya. Tuhan dalam segala hikmat-Nya, meminta kita menunggu, karena alasan yang penting.
Dan bagi aku cinta adalah keikhlasan.. jika tiada keikhlasan.. maka musnah la cinta... dan cinta merupakan anugerah dari Tuhan....Cinta... Untuk menguji hati... Mengasah kesabaran... Mengajarkan penderitaan... Memberi kebahagiaan... Menciptakan kenangan... Karena itu... Pakailah waktumu... Untuk mencintai dan dicintai... Karena itu adalah anugerah Allah yang terbesar dalam hidup setiap insan...




Thursday, February 18, 2010

A True Friend



A true friend
A true friend is the one who picks you up when you fall
A true friend is one that won't lie
A true friend is there when you call
A true friend is there when you want to die
A true friend knows just what to say
A true friend won't care what other people think
A true friend will help you find your way
A true friend will make sure you don't sink
A true friend will help you choose your
A true friend will know when something is wrong
A true friend has to sometimes face your wrath
A true friend makes you feel like you belong
A true friend


Wednesday, February 17, 2010

My OnlY LoVe

Couple Pictures, Images and Photos


couple Pictures, Images and Photos

Just to say I Love You

never scems enough. I've said it so many times i am afraid u wont understand what i really mean when i say it.. How can so much feeling, so much adoration possibly fit into those three little words.. But until i find some other way of saying what i feel.. then "I Love You" have to do.. so no matter how many times i say it, never take it lightly for u are my life and my only love...
I Love You now more than ever before......


Sometimes....

butterfly Pictures, Images and Photos

Hurm...
Sometimes
we need to stop analyzing the past
~stop planning the future
~stop trying to figure out precisely how we feel
~stop deciding with our mind what we want our heart to feel
~Sometimes
we just have to go with...
"Whatever happens - happens"



Friday, February 12, 2010

Malu ke atau tak reti nak cakap..??

Heee...
Ada seorang lelaki tua tau.. yang hobinya suke memelihara byk burung.
Pada suatu pagi,(hehe..cm budak skolah lak kn..) semua burung kesayangannya telah hilang tau. Org tua ni rasa ade si pencuri dah keterlaluan,(maksudnye curi la) lalu lelaki tua itu pun bawa masalah ini di perjumpaan mingguan di kampungnye .
Lelaki tua tu ckp : "Siapa kt sini yg ade burung?"
Seluruh penduduk laki-laki segera berdiri.
Menyedari kesilapannye dlm cara bertanye, lelaki tu menambah "bukan itu maksud saya"
Lalu diajukan soalan yang lain pulak heee...."maksud saya, siapa yg penah lihat burung?"
Maka seluruh penduduk wanita pulak berdiri.
Kerana menyedari pertanyaannya masih tak betul,(ape la soklan) maka dengan muka merah padam org tua tu td menyambung "maaf, bukan itu maksud saya"
Sekali lagi dia cuba bertanya" maksud saya.. siapa yg penah lihat burung yg bukan miliknya"
Separuh penduduk wanita berdiri. Muka lelaki tua tu makin merah, dan juga makin gugup, segera berkata lagi..
"maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya, siapa yg penah lihat burung saya?"
Lalu... Isteri lelaki itu pun berdiri..(hahhakkk) dan seorang wanita yg lain. Maka kali ini merah padam pula muka si isteri tua tu, lelaki tu pun cabut lari,menyesal tanya. hahakkkk!!!
so.. org tua ni reti ckp ke tak atau malu? "lu pikir sendiri... heee.. "

Sayang.. abang - nikah seorang lagi

Sambungan episod lalu...

"Episod 2"

" Abang , Azsya setuju dengan permintaan abg. Tapi, Azsya nak berjumpa dengan wanita tu," Lembut dan tenang sayup-sayup suara isterinya. Dia tahu, Azsya bukan seorang yang panas baran. Azsya terlalu sempurna, baik tetapi ahh hatinya kini sedang mengilai wanita yang jauh lebih muda.

"Bawa dia ke sini, tinggalkan dia bersama Azsya selama 1 hari saja, boleh?" pelik benar permintaan isterinya. Hendak dipengapakan apakah buah hatinya itu? Namun, tanpa sedar dia menganguk, tanda setuju. Sebab, dia yakin isterinya tidak akan melakukan perkara yang bukan-bukan. Dan hakikatnya dia seharusnya bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalaulah isterinya itu wanita lain, alamatnya perang dunia meletuslah jawabnya. Melayanglah periuk belanga. Ehhh, itu zaman dulu-dulu. Zaman sekarang ni, isteri-isteri lebih bijak. Teringat dia kisah seorang tentera yang disimbah dengan asid, gara-gara menyuarakan keinginan untuk menambah cawangan lagi satu. Kecacatan seumur hidup diterima sebagai hadiah sebuah perkahwinan yang tidak sempat dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman daripada Azsya.

"Apa, nak suruh Iema jumpa dengan isteri Abg," terjegil bulat mata Iema yang berwarna hijau. "Kak Azsya yang minta," masih lembut dia memujuk Ieda . "Biar betul, apa dia nak buat dengan Iema ?" "Takutlah Iema , silap haribulan dia bunuh Iema !" terkejut Fadzli. "Percayalah Iema , Azsya bukan macam tu orangnya. Abg dah lama hidup dengannya. Abg faham," Iema Zara mengalih pandangannya.

Mahu apakah bakal madunya berjumpa dengannya? Dia sering disogokkan dengan pelbagai cerita isteri pertama membuli isteri kedua. Heh, ini Iema Zara lah. Jangan haraplah jika nak membuli aku. Desis hati kecil Iema Zara.

Hari ini genap seminggu Iema Zara bercuti seminggu. Seminggu jugalah dia merindu. Puas dicuba untuk menghubungi Iema Zara, namun tidak berjaya.

Rakan serumah menyatakan mereka sendiri tidak mengetahui ke mana Iema Zara pergi. Genap seminggu juga peristiwa dia menghantar Iema Zara untuk ditemuduga oleh Azsya. Sedangkan dia diminta oleh Azsya bermunajat di Masjid Putra. Di masjid itu, hatinya benar-benar terusik. Sekian lamanya dia tidak menyibukkan dirinya dengan aktiviti keagamaan di masjid Putra.

Dulu, sebelum dia mengenali Iema Zara, saban malam dia akan bersama dengan Azsya serta anak-anaknya, berjemaah dengan kariah masjid. Kemudian menghadiri majli skuliah agama. Membaca AlQuran secara bertaranum itu adalah kesukaannya. Namun, lenggok Iema Zara melalaikannya. Haruman Iema Zara memudarkan bacaan taranumnya.

Hatinya benar-benar sunyi. Sunyi dengan tasbih, tasmid yang sering dilagukan. Seharian di Masjid Putra, dia cuba mencari dirinya, Fadzli yang dulu. Fadzli anak Imam Kampung Seputih. Fadzli yang asyik dengan berzanji. Menitis air matanya. Hatinya masih tertanya-tanya, apakah yang telah terjadi pada hari itu. Azsya menunaikan tanggungjawabnya seperti biasa. Tiada kurangnya layanan Azsya. Mulutnya seolah-olah terkunci untuk bertanya hal calon madu Azsya.

Apakah kesudahan cerita ini ? kita sambung Kemudian Hari ek...

Bersambung.........................

Janda Meletup


Heee.. hari ni nk cite pasal "Janda Berhias" ok tak..?? walupun belum berkahwin lagi ni. tapi akan dtg kot.. cuem minta dijauhkn la jadi gini. hhuuu... Atau ''Janda Meletup" same ke maksudnye tu? ntah la.. ape2 je la.... same je kot. ok... Nak mule cite dh ni....


Kenape ek... kalau wanita dah menjanda tgok semakin berhias? Biasenye org yg ade suami biasenye hiasan diri macam tak berabe nk penting. Pasan tak korang tgok? ("lu pikir sendiri" bak kate nabil.) huhuu..... Orang kate suami balik keje isteri bau bawang.. huhuu.. (biase la tu kn..) Kalu dh menjanda... pandai lak nk bergaya.. pakai perfume wangi2... makeup tebal2.. pakai lawa2... mcm2 la.. bukan nk kutuk.. tapi realiti...(maaf kepada yg terasa..) sedangkan same je uruskn anak2. Cthnye pun dh ade.. iaitu salah sorang isteri kepada ustaz tuuuuuuuuuutttttttttttttt.... makin cun gile kn..?? jangankn waheeda, rozita che wan.. pun boleh kalah cmni.

Bukan nk mgumpat... tapi mmg tak diakui mmg makin cun gile skg ni.. Dan buat pengajaran yg bgelar isteri tu.. walau bagaimana sibuk pun anda.. jgn lupa berhias untuk suami tau... Bukannya bersolek sakan masa nak keluar je.. tapi dlm rumah jugak.. tak perlu tebal2. ke ape ke.. just simple. sedap mate memandang. Kadang lelaki ni memang cm gini, syaitan suka menggoda dan bgayut kat kelopak mata sehinggakan perempuan lain nampak lawa , isteri kat rumah nampak comot. Ini memang dah fitrah lelaki, kalau kurang iman boleh ke laut jadinya... huhuu.. (ngap)Suami pula tak baik tau suka tengok perempuan sexy di luar.. yg di rumah dipaksa pula jgn bergaya. (tak mo.. tak mo.. ). Lepas tu sibuk cari alasan nak kahwin lain ngan alasan isteri bau bawang.. huhuhu memang tak patut. Ingat ek.. heee... tu je... trime kasih..



Tuesday, February 9, 2010

Melayari Bahtera Perkahwinan: Fisiologi Lelaki dan Wanita

Ni I dapat dari satu website...heheheh...So, wanita2 sekalian, the hardest period yang bakal dilalui korang ialah apabila suami berumur 40 tahun ke atas dan kalau baca artikel ni rasa cam wanita is actually tersepit

After suami dah demand nak ramai anak, pastu wanita penat giler, tak boleh layan suami, akhirnya suami pun cari lain...So, will this be used to support polygamy???



----------------------------------------------------------------------------

Mengenali Seks Lelaki Yang Sempurna ialah:-

Ada zakar yang normalAda testes (telur) yang normalFungsi zakar, testes dan mengaliran air mani-normal.

Lelaki Peringkat Bayi1 hari hingga 1 tahun.

Jantina bayi dapat dikenal pasti selepas bayi dilahirkan. Jika keadaan zakar dan telurnya kelihatan sempurna, Allhamdulillah. Tetapi jika ada kelainan, sila bawa jumpa doktor segera untuk dirawat sebaik mungkin.

Lelaki Peringkat Kanak-Kanak1 hingga 10 tahun

Zakar dan telurnya akan berkembang selaras dengan pembentukan kanak-kanak.Zakar akan berkembang dari 3-5 cm dan buah zakar akan mula berkembang pada umur 6 tahun hingga 9 10 tahun, secara sederhana.Jika anak-anak ada hernia atau uluran, sila berubat segera.

Jika didapati ada masalah pada zakar atau telur zakar tidak sempurna, waktu usia ini doktor boleh membantu merawat alat kelamin tersebut sehingga sempurna.

Ingat kecacatan pada zakar atau telurnya boleh mengakibatkan mati pucuk atau mandul pada lelaki.Elok dirawat diwantu kanak-kanak sebelum terlambat.

Pada usia seawal 5 tahun, 6 tahun atau 7 tahun kanak-kanak lelaki sudah tahu seks dan akan mencuba melakukan seks secara tidak sedar, sama ada geseran atau main-main alat kelamin kawan-kawan.

8 hingga 10 tahun sudah pandai melakukan onani. Jangan sekali-kali marah pada anak-anak yang melakukan onani. Nasihatkan mereka secara baik, katakan perbuatan itu tidak baik.

Lelaki Peringkat Remaja 10 hingga 19 tahun.

Diperingkat ini anak lelaki sudah pandai dan tahu seks dan ingin mencuba, jika ada peluang. Mereka akan membaca buku-buku lucah dan menonton CD blue bersama kawan-kawan.Mereka kerap melakukan onani.

Waktu ini zakar cepat tegang bila dirangsang dan airmani menjadi bertambah banyak.

Pagi-pagi zakar akan menjadi tegang sendiri, menandakan anda sihat walafiat.

Diwaktu ini berikan banyak nasihat kepada anak-anak tentang kebaikan dan keburukan seks. Cakap kepada mereka tentang keburukan penyakit gonorrhoea, siflis, herpes kelamin dan HIV.Mereka akan takut dijangkiti penyakit ini, kerana penyakit ini boleh membawa maut.

Peringkat Dewasa 20

Peringkat ini lelaki sudah bersedia untuk berkahwin. Bagi yang nakal mereka mungkin akan mencuba seks dengan teman wanita atau sesiapa saja yang rapat dengan mereka.

pada awal perkahwinan mereka akan cuba dengan berbagai ragam atau posisi seks yang mereka tenguk dalam CD ataubuku-buku, mereka akan cuba.

Alam rumah tangga tidak begitu matangBegitu juga hubungan seks lelaki muda akan cepat pancut, berbanding dengan lelaki dewasa.

Peringkat Umur 30 - 40
lelaki yang berumah tangga sudah mula matang dan mula mengintai wanita-wanita lain selain dari isteri. Nafsu memuncak.

Peringkat 40 tahun keatas
bila lelaki sudah kaya dan establish, mereka menjadi miang dan mencari wanita lebih muda. Bagi yang baik dan berjurus ( civic minded)mereka akan kekal dengan isteri pertama.Bagi yang nakal dan kuat nafsu seks akan mula berusaha untuk mendapatkan isteri kedua, seterusnya isteri ke3 dan ke4.

Wanita-wanita muda 16 hingga 25 tahun

sentiasa mengoda lelaki yang kaya. Trend gadis masakini, lebih suka lelaki dewasa yang kaya kerana mereka sudah memiliki segala kemewahan hidup. Mereka yakin hidup dan masa depan mereka lebih terjamin.

Pringkat 50 hingga 55 tahun

Seks lelaki bertahan dan mampu melayari seks isteri dalam lingkungan 3 kali seminggu bagi lelaki normal dan sekali seminggu bagi lelaki lemah.

Lelaki yang mempunyai isteri muda, akan bertambah tenaga lelakinya dan kekuatan nafsu seksnya akan bertambah. Ini berikutan dengan percantuman hormon dewasa dan hormon muda, maka zakar akan bertambah tegang dan kuat.

Bagi lelaki yang ada penyakit, zakar akan bertambah tenat dan jantung juga turut menderita.

Benih lelaki pada peringkat usia 55 tahun keatas akan berkurangan tetapi masih mampu menghasilkan zuriat sehingga ke umur 70 tahun.

Wanita hanya mampu hamil selagi haid masih ada, sekitar usia 48 -52 tahun.


Fisiologi Perempuan Fisiologi Seks Wanita

Usia 1 hari - 1 tahun

Jantina bayi boleh dikenal pasti selepas bayi dilahirkan.Jika sudah pasti perempuan, bersyukurlah.Padaamalan Syariat Islam, seseorang kanak-kanak perempuan mesti diSUNNATKAN bukan diWAJIBKAN untuk melakukan upacara bersunat denganmelalui buloh kecil berulang kali keatas kelintit (clotoris) TANPAmembuang atau menghiris kelintit.

Jangan menzalim anak-anakperempuan dengan membaung terus kelintit, kerana ini akan menyebabkanhilang nafsu seks diwaktu dewasa dan ini adalah satu KEZALIMAN yanganda lakukan terhadap anak gadis anda.

Usia 1 hingga 10 tahun

kanak-kanak perempuan cepat membesar dari lelaki, pada peringkat ini sedikit demi sedikit kelihatan kegadisannya menonjol seperti lagak jalanan, suara,jenis permainan, buah dada, punggong.

Usia 11 hingga 19 tahun
Alam remaja, haid datang buat pertama kali. Alat kelamin mula membesar dan menonjol. Usia 15-16, 17 anak-anak remaja perempuan mula pandai berbohong dan pandaijumpa boy friend. Mula meminati lelaki dan cakap soal lelaki.

Mula mencari jalan untuk jumpa dengan boy friend.Berkhayal untuk bermesra dengan lelaki.Jika melakukan seks diwaktu ini, ia boleh menghamilkan seseorang perempuan. Awas !Jangan terlalu bebas diwaktu ini, amat merungsingkan bagi ibu bapa.

20 hingga 28 tahun

Sudah pandai seks dan alam rumah tangga.Mengurus rumah tangga.Waktu ini harus banyak bersabar, kerana banyak hal-hal berlaku dalam rumah tangga diluar dugaan.

29- 40 tahun

Sibuk dengan anak-anak dan rumah tangga. Kadang-kadang layanan seks untuk suami tidak dihiraukan.Sebab mudah, diwaktu suami mengajak untuk melakukan hubungan badan, anak menangis meminta susu ibu.Ibu terpaksa melayan anak, suami menjadi kesepian.Bila hal ini berlalu terlampau kerap, si bapa akan keluar rumah 'mencari sesuatu yang hilang' dirumah untuk menghiburkan kesepian.

Nafsu seks perempuan mula menurun sebab sibuk dengan urusan anak-anak dan rumah tangga. Badan tidak dijaga lagi, suami tidak terurus.

Ini adalah sifat semulajadi - fitrah alam yang harus anda tempuhi.sayang-sayanglah suami anda, sayang-sayanglah rumah tangga anda.

Untuk membinanya anda memerlukan 15 tahun dan lebih tetapi untuk memusnahkan,memadai hanya 3 patah perkataan 'aku cerai kamu' !!


heee...

Puding

Puding Caramel

Gula Hangus:

1 cawan gula pasir
1 cawan air (mak ckp ‘better’ guna air panas)


Puding:

4 biji telur
1 tin susu cair
2 SB esen vanilla
2 SB tepung jagung/kastard
1-sediakn gula hangus-asingkn
2-sediakn pengukus
3-* ‘blend’ telur hg kembang
3-masukn susu cair + ‘blend’ lg
4-masukn esen vanilla & tepung jagung/kastard + ‘blend’ lg
5-tuangkn sebahagian gula hangus dlm loyang
6-lps tu tuangkn adunan puding td ke dlm loyang
7-kukus selama 15-20 minit

Kek Batik



Pade sape2 yg suke kek ni.. cube la wt.. sedap... :)

Bahan-bahan ( loyang 7/8" )

1 bungkus (350g) biskut marie
Setengah buku butter
2 biji telur
1 cwn serbuk koko
1/2 cwn milo
1 cwn air
3/4 cwn gula

** milo dan koko tu terpulang pd citarasa. nak rase cokelat yg kuat..gune 1 cwn koko+1/2 cwn milo.nak rase yg agak mild,gune 1cwn milo+1/2 cwn koko

Cara-cara:
1)patah2kan biskut
2)dalam periuk, campurkan koko,milo,air,gula. Dengan api sederhana, kacaukan sampai semua dah larut
3)masukkan butter,kacau sampai butter cair
4)kecilkan api, masukkan telur..kacau sampai agak2 pekat (lbh kurang 30 saat).padamkan api
5)masukkan pula biskut yg dah dipatahkan tadi.kacaukan sampai semua biskut dh di selaputi cokelat.(sukatan biskut terpulang pd citarasa. kalo nak byk cokelat gune sket ajer...)
6)masukkan dlm loyang..tekan2 sket bg padat.simpan dlm peti sejuk sebelum dipotong dan dihidang.

Saturday, February 6, 2010

CIKGU BENGONG

Dialog

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ada kan ?
Murid-murid : Ada cikgu.Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen ituke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..
Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh,mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan ?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada............

Padan muka cikgu... Hahahhakkkk!!!!

43 Perkara Ringan Yang Menyekat Rezeki...

P/S: Info yg boleh di fikir2 kan…………..

Bismillah..

Terdapat beberapa perkara yang mempunyai kaitan dengan kesusahan atau secara lebih khusus sebagai penyebab ditimpa kesusahan dan penderitaan yang mana pada kebiasaannya kita mengambil ringan tentang perkara tersebut. Dalam kitab Al-Barakah fi Fadhl lis Sa'yi Wal Harakah yang disusun oleh Abi Abdillah Muhammad bin Abdul Rahman Al-Habsyi telah diterangkan perkara yang mempunyai hubung kait dengan kesusahan seseorang.


1. tidak sembahyang atau solat.
2. tidak mbaca Bismillah ketika hendak makan.
3. makan atas pinggan yang terbalik.
4. memakai kasut atau sandal memulakan sebelah kiri..
5. mnganggap ringan apa2 yang tjatuh dalam hidangan makanan.
6. berwuduk' di tempat buang air besar atau air kecil.
7. suka bsandar pada pintu rumah.
8. suka duduk di atas tangga.
9. mbiasakan diri mcuci tangan di dalam pinggan selepas makan.
10. mbasuh tangan dengan tanah atau bekas tepung.
11. tidak membersihkan rumah.
12. membuang sampah atau menyapu dengan kain.
13. suka membersihkan rumah pada waktu malam.
14. suka tidur di atas muka.
15. membakar kulit bawang.
16. menjahit baju yang sedang dipakai.
17. mengelap muka dengan baju.
18. berdiri sambil bercekak pinggang.
19. tidur tidak memakai baju.
20. makan sebelum mandi hadas.
21. tergesa-gesa keluar dari masjid selepas menunaikan solat subuh.
22. pergi ke pasar sebelum matahari terbit.
23. lambat pulang dari masjid.
24. doakan perkara yang tidak baik terhadap ibubapa dan anak-anak.
25. kebiasaan tidak menutup makan yang dihidangkan.
26. suka memadam pelita dengan nafas.
27. membuang kutu kepala dalam keadaan hidup.
28. membasuh kaki dengan tangan kanan.
29. membuang air kecil pada air yang mengalir.
30. memakai seluar sambil berdiri.
31. memakai serban sambil duduk.
32. mandi junub di tempat buang air atau tempat najis.
33. makan dengan menggunakan dua jari.
34. berjalan di antara kambing.
35. berjalan di antara dua perempuan.
36. suka mempermainkan janggut.
37. suka meletakkan jari jemari tangan pada bahagian lutut.
38.. meletakkan tapak tangan pada hidung.
39. suka menggigit kuku dengan mulut.
40. mendedahkan aurat di bawah sinaran matahari dan bulan.
41. mengadap kiblat ketika membuang air besar atau air kecil.
42. menguap ketika solat.
43. meludah di tempat buang air besar atau air kecil.


tEkA tEkI tAk pAyAh jAwAb.......bAcE jE..

a) Apa beza kacang panjang ngan seluar panjang?? -Seluar panjang kalau dipotong jadi seluar pendek, tapi kacang panjang kalau dipotong tetap namanye kacang panjang aaa...

B) Banyak-banyak mi, mi ape yang takleh di makan?? -Misai (michai..kata nina)

C) Ada orang ni nak naik bas.Dia ada 50 sen saja. Tambang bas ke tempat dia nak pegi tu 60 sen. Mcm mana dia nak pegi tempat tu? -Dia buat muka seposen je..50 sen + 10 sen=60 sen

E) Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi die nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok ape tumbuh dulu? -Dua2 tak tumbuh pasal Pak Ali tanam separuh jek..

F) Burung ape yg boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk ? -Penguin

G) Banyak2 katak, katak ape yg bole bercakap? -Katakanlahhhhhh. .. (Hazami kod)..

H) Tersebut kisah,ada seorang wanita yg menamakan anaknya nama FATIMAH, kenapa ? -Sebab anak tu perempuan..huar. .huar..huar. .

I) Tempat apa ini... ... peserta dia pakai uniform, selalu bertambah tak akan berkurangan? -Tempat Perkuburan.. . (serammm... heyyy maknusia..!! )

M) Badannya hijau, matanya merah dan berjalan mengundur, taik warna kelabu taik anjing. apa dia? -Lingkaran nyamuk Shieldtox

N) Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan? -Bahrain (b`coz bah dulu, rain komdian)

O) Macammana nak pegi haji kalau duit tak de? -Jangan isap rokok. Duit tu kalau kumpul sehari RM5, setahun dah RM 1,800. 10 tawun dah dapat RM 18,000. Dah boleh pegi haji. ..Lagi.. kurangkan pakai hp..


Al Kisah 1

Kisah seram si pemancing .. heee...

Fadiq memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi,kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, Ajis mesti pi try mancing kat situ. Nak di jadikan cerite... heee.. dengar nk cite ni.......

Satu hari masa minum kat kedai kopi Pak Ngah Jiman, Fadiq terdengarrakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat tepi pinggir hutan. Tengahari tu, Fadiq dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg diceritakan, siap pakai helmet, Fadiq masukkan bekalan minum petang dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Fadiq bernyanyi riang, jauh jugak nak ke kampung seberang tu, dah hampir masuk waktu Asar baru Ajis sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi & dia terpikir, karang kalau terus pi sungai tu, tak sempat pulak solat Asar. Tak lama kemudian Fadiq nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi jalan sunyi kampung kat tepi hutan tu. Bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak ada orang, sunyi saja surau tu. Walaupun agak seram, Fadiq segera mengambil wuduk dgn tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.Masa Fadiq di rakaat yg kedua, tiba-tiba Fadiq terdengar bunyi suara orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, "Hish, sapa pulak yg gelak2tu?" bisik hati Fadiq, setiap kali Fadiq sujud, Fadiq terasa kepala & tengkuknya berat dr biasa, Fadiq tak sedap hati, ni surau tinggal ke,sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia ni. Sedaya-upaya Fadiq tenangkan hati, dia nak selesaikan solat dgn segera,dia nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb suara ketawa semakin kuat dan ramai, ada yg terbatuk parau.Hisshh...kenapa begitu kuat godaan, fikir Fadiq. Mata dipejam,sembahyang diteruskan biar pun tengkuk nya terasa lebih berat dari biasa macam ada binatang yg bertenggek kat tengkuk nya itu. Pelik dan hairan, Fadiq cuba control khusyuk di dalam remangan bulu roma nyaitu........


Akhir nya, syukur Fadiq dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke kanan dan ke kiri, Fadiq meraup mukanya dgn tangan kanan dari atas ubun2 kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Fadiq tersedar......... disebabkan terlampau nak cepat tadi, rupa-rupanya Fadiq terlupa nak tanggalkan helmet masa nak sembahyang. Bila di toleh ke belakang, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2 kampung yg dtg nak sembahyang Asar sakit prot duk gelakkan dia sebab Fadiq sembahyang pakai helmet,tak pernah dalam sejarah nabi ada orang buat cmtu... hehehe.... patut ler kepala dia rasa berat semacam. Terus Fadiq tak jadi pi memancing, dia dah rasa malu kat ikan....

Hakkkkk!!! hmmmm.. ade lagi kisah nk kongsi cite ni... tapi nnti la ek... kite sambung lain hari lak.. daaaaaaaaaaa....... :)



Friday, February 5, 2010

This Is For Some People Who Have Lost Someone Who They Love

Love Myspace Comments
Sad Story.. :(
I come to your grave everyday to talk to u.. people tell me u cant hear me because your gone.. i just tell them u might be gone in their eyes but not in mine because your still in my heart and u always will be.. i cry when i think of u but people ask me why?? I just tell them how i felt about u and that i still love u and that i miss u so much... but people just tell me there is no ponit in still loving u.. because u gone n u will never be coming back and i agree with them... You are gone but u will never be forgotten and one day we will meet again.. I PROMISE.... I pray to god everynight asking him to keep u safe...and i talk to him about meeting u again.. I wanted to kill myself just so i could see your face again in heaven.. but then i knew u wouldnt want me to do that. I try to be happy bit cant when i know that i want hear your voice for along time.. I always thought i could live withant u.. but i really fell i cant. I never thought u would have left me. God just needed an angel. I ask god can i be his next angel so i can be with u.. But he never replies i even ask god why? why did he have to take u? and make me hurt so much?
Hmmm.. i dont think anyone really knows how much it hurts to be missing u. I hate u not being around i wish i could even see u last time.. So.. i could say goodbye.. no one understands taht i will always love u.. i never knew this would of happened no one did.. i wish that.. that i could look back on the good times with u but that has all gone everything has changed and even thinking about it makes me want to say cry so much.. but my mum tells me not to cry.. she told u were looking over me and u wouldnt want me to cry.. I tell her im sorry but thats all i can do.. cry.. She told me i could look back at the good memories but i said i cant do that with out him because i need him to be with me while me look back and then she says why? so i replies i need to see his smile and feel his touch while we smile together and look at the good memories then my mum said why dont u tell me and him the good memories but then i tell her i with i could tell him.. She told me i can because u will always be there with me then she said u would never give up on me cuz ...
u love me to much and i love you.. too..
...................

True Love "Sad Love Story"


A girl and a guy were speeding over 100pm on a deserted road on a motorcycle...

GIRL : Slow down, we're going too fastim scared!
BOY : Come on, dont worry. i know what im doing. your having fun right?
GIRL : NO.Please stop. im really scared!!
BOY : Then tell me you love me
GIRL : I LOVE YOU! Now please slow down
BOY : Give me a hug

"GIRL HUGS HIM"

BOY : Can u help me out here? Take my helmet off me and put it on u? Its bugging me

A motorcycle has crashed in 2 a building due 2 break failure. 2 people found, but only 1 survived...

TRUTH...

Halfway down the road, the guy realized that his breaks broke.. but he didnt want to let the girl know... instead he.. had her say she loved him and felt her hug 1 last time... then he had her wear his helmet so that she would live even though it meant he would die...


AND THATS TRUE LOVE......


TERCIPTA UNTUK KU

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku
Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Ku selalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku
Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu

CINTAMU

cintamu yg kurasa
walau tak terucap
semakin dalam

cintamu telah terukir
di batas cintaku selamanya
tak pernah ku mencoba
lepaskan cintamu walau sesaat
sejujurnya diriku
terlalu sayang padamu

ku ingin slalu dlm cintamu
dan tiada
yg kan memisahkan selamanya
cintamu yang terlintas
terbias matamu
selama ini

adakah dihatimu
terbersit satu harapan untukku
ku berjanji selamanya
kau selalu milikku
satu cinta
tak pernah ku mencoba
lepaskan cintamu
walau sesaat
sejujurnya diriku
terlalu sayang padamu

ku ingin selalu dlm cintamu..

HENTI SAMBUT HARI VALENTINE


Hmmm..... nk kongsi sikit la gan u all... yg beragama islam.. mengenai VALENTINE ni yg akan kunjung tibe... tahu kah korang ape itu Valentine... ??? ni Kesahnye...

Tarikh 14 Februari merupakan hari yang dianggap keramat oleh pasangan-pasangan yang sedang berkasih. Hari yang dikenali sebagai Valentine’s Day atau Hari Memperingati Kekasih dianggap sebagai satu masa untuk mengisytiharkan ketulusan cinta kepada pasangan masing-masing.

Maka pada 14 Februari, pasangan-pasangan kekasih ini akan memakai pakaian yang terbaik dan sebaiknya hendaklah ia berwarna merah, bertukar-tukar hadiah dan seeloknya adalah bunga ros berwarna merah.

Pasangan-pasangan ini juga akan bercanda di merata-rata tempat sehingga terjadilah adegan-adegan maksiat yang bertentangan dengan syarak demi untuk membuktikan kasih dan sayang mereka yang tidak ternilai harganya.

Saban tahun juga para ulama mengingatkan kepada umat Islam agar menghindari menyambut Hari Valentine ini namun ia seperti menuang air ke daun keladi. Hari Valentine tidak ada kena-mengena dengan umat Islam malah hukum menyambutnya adalah haram. Ia adalah sambutan yang berkaitan dengan agama Rom kuno dan juga Kristian.

Sejarah Sambutan Hari Valentine

Bila kita membicarakan tentang sejarah sambutan hari Valentine, maka kita akan dapati bahawa terdapat empat pendapat berkaitan dengannya.

- Pendapat pertama mengaitkannya dengan pesta sambutan kaum Rom kuno sebelum kedatangan agama Kristian yang dinamakan Lupercalia. Lupercalia merupakan upacara penyucian diri yang berlangsung dari 13 hingga 18 Februari. Dua hari pertama mereka menyembah dewi cinta bagi kaum Rom kuno yang bernama Juno Februata.

Pada hari ini para pemuda Rom memilih nama-nama gadis-gadis yang menjadi pilihan mereka lalu dimasukkan ke dalam sebuah kotak. Setiap pemuda tersebut kemudiannya akan mencabut nama tersebut dari dalam kotak itu secara rawak. Nama gadis yang tertera di dalam kertas tersebut akan menjadi pasangan yang akan menjadi objek hiburan seksnya selama setahun.

Pada 15 Februari, mereka meminta perlindungan dewa Lupercalia dari gangguan serigala. Pada hari ini mereka akan menyembelih seekor anjing dan kambing. Kemudian mereka akan memilih dua pemuda Rom yang dianggap paling gagah untuk menyapukan darah binatang tersebut ke badan mereka lalu mencucinya pula dengan susu.

Setelah itu akan di adakan perarakan besar-besaran yang diketuai dua pemuda tersebut dan mereka berdua akan memukul orang ramai yang berada di laluan mereka dengan kulit binatang dan para wanita akan berebut-rebut untuk menerima pukulan tersebut kerana mereka beranggapan ia akan menambahkan kesuburan mereka.

- Pendapat kedua mengaitkannya dengan kematian paderi St. Valentine ketika pemerintahan Raja Rom yang bernama Claudius II. Terdapat dua versi cerita berkaitan dengan St. Valentine ini.

Versi pertama. Pada masa pemerintahan Claudius II, kerajaan Rom yang menyembah dewa-dewi amat memusuhi penganut agama Kristian dan para mubaligh Kristian telah dipenjara serta disiksa. St. Valentine sebagai seorang yang tegar menganut agama Kristian dan aktif menyebarkan ajaran tersebut turut dipenjarakan oleh Cladius II.

Dikhabarkan St. Valentine walaupun dipenjarakan, beliau tetap mengajar dan menyebarkan agama tersebut di kalangan banduan-banduan penjara di samping membantu tawanan-tawanan penjara meloloskan diri dari penjara. Kegiatan ini telah diketahui oleh Cladius II dan beliau memerintahkan St. Valentine diseksa dan akhirnya dihukum bunuh pada 14 Februari.

Pengorbanan yang dilakukan oleh St Valentine ini dianggap oleh penganut Kristian sebagai satu pengorbanan yang besar demi kecintaan beliau terhadap agamanya. Malah St. Valentine disamakan dengan Jesus yang dianggap oleh penganut Kristian mati kerana menebus dosa yang dilakukan oleh kaumnya.

Dikatakan juga bahawa ketika di dalam penjara, beliau telah jatuh cinta dengan anak salah seorang pegawai penjara dan di akhir hayatnya sebelum dibunuh, beliau sempat menulis sepucuk surat cinta kepada gadis tersebut yang bertandatangan From your Valentine (Daripada Valentinemu).

Maka orang-orang Kristian mengambil sempena 14 Februari itu untuk meraikan hari kasih sayang demi memperingati hari kematian paderi mereka St. Valentine.Versi kedua. Claudius II beranggapan bahawa anggota tentera yang muda dan masih bujang adalah lebih tabah dan kuat ketika berada di medan peperangan berbanding dengan mereka yang telah berkahwin. Justeru itu Cladius II menghalang para pemuda dari berkahwin.

Namun demikian St.Valentine menentangnya dengan keras dan beliau telah melakukan upacara pernikahan terhadap para pemuda-pemuda Rom secara sulit.. Aktiviti St. Valentine ini akhirnya dapat diketahui oleh Cladius II lalu beliau mengarahkan St. Valentine ditangkap dan dihukum gantung pada 14 Februari 269 M.

- Pendapat ketiga. Ia dirayakan sempena kejatuhan kerajaan Islam Andalusia di Sepanyol. St. Valentine merupakan individu yang memainkan peranan penting dalam usaha menjatuhkan kerajaan Islam pada masa itu.. Disebabkan sumbangan beliau itu, St. Valentine dianggap sebagai kekasih rakyat. Tanggal 14 Februari 1492 merupakan tarikh kejatuhan Islam di Sepanyol dan dianggap pada hari itu hari kasih sayang kerana mereka menganggap Islam adalah agama yang zalim.- Pendapat keempat. Sambutan hari Valentine ini bersempena dengan sifat burung yang musim mengawan burung yang jatuh pada 14hb Februari. Ini merupakan pendapat tradisi orang Inggeris.

Di sini kita dapat melihat dengan jelas bahawa asal-usul sambutan Hari Valentine ini tidak ada hubung-kaitnya dengan budaya serta agama bagi umat Islam.Hukum sambut ValentineSebagaimana yang termaktub di dalam al-Quran dan al-Sunnah serta disepakati oleh generasi awal umat Islam hari kebesaran bagi umat Islam yang mana disyariatkan bagi kita menyambutnya hanyalah Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha.

Ini sebagaimana yang firman Allah SWT: Bagi tiap-tiap umat, Kami adakan satu syariat yang tertentu untuk mereka ikuti dan jalankan, maka janganlah ahli-ahli syariat yang lain membantahmu dalam urusan syariatmu; dan serulah (wahai Muhammad) umat manusia kepada agama Tuhanmu, kerana sesungguhnya engkau adalah berada di atas jalan yang lurus. (al-Hajj: 67)

Anas bin Malik r.a berkata: Nabi SAW pernah datang ke Madinah sedangkan penduduknya memiliki dua hari raya. Pada kedua-duanya mereka bermain-main (bergembira) di masa jahiliah. Lalu baginda bersabda: “Sesungguhnya Allah telah menggantikan kedua-duanya bagi kamu semua dengan dua hari yang lebih baik, iaitu hari raya Aidiladha dan Aidilfitri”. (riwayat al-Nasaai, no: 959).

Oleh itu hendaklah umat Islam membataskan diri dengan menyambut hari-hari perayaan yang diiktiraf oleh Allah dan Rasul-Nya khusus untuk umat Islam. Setelah berakhir zaman salafussoleh iaitu tiga kurun terbaik bagi umat Islam, pelbagai hari perayaan telah ditambah ke dalam kalendar umat Islam seperti Maulid al-Rasul, Israk Mikraj, Maal Hijrah, Nuzul al-Quran dan lain-lain.

Namun demikian apa yang mendukacitakan adalah umat Islam pada zaman kini telah mula merayakan hari-hari perayaan yang langsung tidak berkaitan dengan umat Islam. Malah ia berasal dari budaya serta agama golongan yang ingkar kepada perintah Allah S.W.T. seperti sambutan Tahun Baru Masihi, Hari Halloween dan juga Hari Valentine yang sedang kita perbincangkan ini. Terdapat larangan daripada baginda s.a.w. untuk meniru budaya orang bukan Islam dan bagi mereka yang meniru budaya seperti ini ditakuti mereka akan tergolong bersama dalam golongan tersebut. Sabda baginda: ”Barang siapa menyerupai satu kaum, maka dia termasuk golongan mereka”. (riwayat Imam Abu Dawud, hadis no: 3512).

Tentang hukum menyambut Hari Valentine, Sheikh al-‘Utsaimin berkata: “Maka bila dalam merayakan Hari Valentine tersebut bermaksud untuk mengenangkan kembali St. Valentine, maka tidak diragukan bahawa orang itu telah kafir. Dan jika tidak bermaksud begitu namun sekadar ikut-ikutan kepada orang lain, maka orang itu telah melaksanakan dosa besar”.

Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 memutuskan: “Bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam”.

Harus kita ingat bahawa golongan yang memusuhi Islam, akan sentiasa berusaha menanamkan benih-benih kesesatan dalam jiwa umat Islam supaya mereka jauh dari jalan yang lurus lagi diredai Allah SWT.

Firman-Nya: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar). (al-Baqarah: 120)

PERNAH TAK ANDA

Heee... nk tanye... saje suke2... Mengenai perkataan ni.. "PERNAH TAK ANDA...."

-> Pernah tak anda rasa nak kentut sgt masa tengah lepak ngan kawan berlainan jantina, anda tahan sgt sampai terkulat muka?

-> Pernah tak masa anda tengah jenjalan kat depan khayalak ramai, tetiba tu seluar spender/panties cam terselit kat celah bontot, rasa cam tak selesa sgt, ikutkan hati nak aje tarik spender/panties itu? Pernah tak masa tengah dalam jam, anda korek hidung, lepas tu tengok tahi hidung itu, kemudian gentel dan jentik?

-> Pernah tak anda tunggu kawan anda di suatu tempat contohnya di hartamas,lepas tu anda jadi resah dan kesah sebab semua orang kelihatan cam memandang anda sbb anda satu-satunya makhluk yang berdiri, lalu anda pun buat-buat aksi yang menunjukkan anda sedang menunggu orang, contohnya melihat-lihat jam tangan?

-> Pernah tak anda mengalami situasi di mana celah bontot amatla gatal yang amats, di depan khalayak ramai, menyebabkan terpaksalah anda menahan kegatalan itu dengan tabah?

-> Pernah tak di bulan puasa di waktu siang, anda berpura-pura kononnye membelikan makanan untuk kawan bukan Islam anda, dan mengadakan perbualan palsu di telefon contohnya, "haa helo Tan, aku dah belikan bigmac kau! Kau nak air ape siot?"

-> Pernah tak anda memandu kereta manual, lepas tu disebabkan kesilapan teknikal kereta anda terjerk macam kuda dan mati, sekali lagi dikhalayak ramai contohnya di depan kedai makan, lalu anda pun membatalkan niat hendak ke kedai itu untuk menutup kemaluan yang amat?

Sekiranya anda pernah melakukan satu atau dua atau lebih perkara diatas, tahniah diucapkan! Kerana anda telah berjaya menjadi manusia normal!"