Tuesday, February 9, 2010

Melayari Bahtera Perkahwinan: Fisiologi Lelaki dan Wanita

Ni I dapat dari satu website...heheheh...So, wanita2 sekalian, the hardest period yang bakal dilalui korang ialah apabila suami berumur 40 tahun ke atas dan kalau baca artikel ni rasa cam wanita is actually tersepit

After suami dah demand nak ramai anak, pastu wanita penat giler, tak boleh layan suami, akhirnya suami pun cari lain...So, will this be used to support polygamy???



----------------------------------------------------------------------------

Mengenali Seks Lelaki Yang Sempurna ialah:-

Ada zakar yang normalAda testes (telur) yang normalFungsi zakar, testes dan mengaliran air mani-normal.

Lelaki Peringkat Bayi1 hari hingga 1 tahun.

Jantina bayi dapat dikenal pasti selepas bayi dilahirkan. Jika keadaan zakar dan telurnya kelihatan sempurna, Allhamdulillah. Tetapi jika ada kelainan, sila bawa jumpa doktor segera untuk dirawat sebaik mungkin.

Lelaki Peringkat Kanak-Kanak1 hingga 10 tahun

Zakar dan telurnya akan berkembang selaras dengan pembentukan kanak-kanak.Zakar akan berkembang dari 3-5 cm dan buah zakar akan mula berkembang pada umur 6 tahun hingga 9 10 tahun, secara sederhana.Jika anak-anak ada hernia atau uluran, sila berubat segera.

Jika didapati ada masalah pada zakar atau telur zakar tidak sempurna, waktu usia ini doktor boleh membantu merawat alat kelamin tersebut sehingga sempurna.

Ingat kecacatan pada zakar atau telurnya boleh mengakibatkan mati pucuk atau mandul pada lelaki.Elok dirawat diwantu kanak-kanak sebelum terlambat.

Pada usia seawal 5 tahun, 6 tahun atau 7 tahun kanak-kanak lelaki sudah tahu seks dan akan mencuba melakukan seks secara tidak sedar, sama ada geseran atau main-main alat kelamin kawan-kawan.

8 hingga 10 tahun sudah pandai melakukan onani. Jangan sekali-kali marah pada anak-anak yang melakukan onani. Nasihatkan mereka secara baik, katakan perbuatan itu tidak baik.

Lelaki Peringkat Remaja 10 hingga 19 tahun.

Diperingkat ini anak lelaki sudah pandai dan tahu seks dan ingin mencuba, jika ada peluang. Mereka akan membaca buku-buku lucah dan menonton CD blue bersama kawan-kawan.Mereka kerap melakukan onani.

Waktu ini zakar cepat tegang bila dirangsang dan airmani menjadi bertambah banyak.

Pagi-pagi zakar akan menjadi tegang sendiri, menandakan anda sihat walafiat.

Diwaktu ini berikan banyak nasihat kepada anak-anak tentang kebaikan dan keburukan seks. Cakap kepada mereka tentang keburukan penyakit gonorrhoea, siflis, herpes kelamin dan HIV.Mereka akan takut dijangkiti penyakit ini, kerana penyakit ini boleh membawa maut.

Peringkat Dewasa 20

Peringkat ini lelaki sudah bersedia untuk berkahwin. Bagi yang nakal mereka mungkin akan mencuba seks dengan teman wanita atau sesiapa saja yang rapat dengan mereka.

pada awal perkahwinan mereka akan cuba dengan berbagai ragam atau posisi seks yang mereka tenguk dalam CD ataubuku-buku, mereka akan cuba.

Alam rumah tangga tidak begitu matangBegitu juga hubungan seks lelaki muda akan cepat pancut, berbanding dengan lelaki dewasa.

Peringkat Umur 30 - 40
lelaki yang berumah tangga sudah mula matang dan mula mengintai wanita-wanita lain selain dari isteri. Nafsu memuncak.

Peringkat 40 tahun keatas
bila lelaki sudah kaya dan establish, mereka menjadi miang dan mencari wanita lebih muda. Bagi yang baik dan berjurus ( civic minded)mereka akan kekal dengan isteri pertama.Bagi yang nakal dan kuat nafsu seks akan mula berusaha untuk mendapatkan isteri kedua, seterusnya isteri ke3 dan ke4.

Wanita-wanita muda 16 hingga 25 tahun

sentiasa mengoda lelaki yang kaya. Trend gadis masakini, lebih suka lelaki dewasa yang kaya kerana mereka sudah memiliki segala kemewahan hidup. Mereka yakin hidup dan masa depan mereka lebih terjamin.

Pringkat 50 hingga 55 tahun

Seks lelaki bertahan dan mampu melayari seks isteri dalam lingkungan 3 kali seminggu bagi lelaki normal dan sekali seminggu bagi lelaki lemah.

Lelaki yang mempunyai isteri muda, akan bertambah tenaga lelakinya dan kekuatan nafsu seksnya akan bertambah. Ini berikutan dengan percantuman hormon dewasa dan hormon muda, maka zakar akan bertambah tegang dan kuat.

Bagi lelaki yang ada penyakit, zakar akan bertambah tenat dan jantung juga turut menderita.

Benih lelaki pada peringkat usia 55 tahun keatas akan berkurangan tetapi masih mampu menghasilkan zuriat sehingga ke umur 70 tahun.

Wanita hanya mampu hamil selagi haid masih ada, sekitar usia 48 -52 tahun.


Fisiologi Perempuan Fisiologi Seks Wanita

Usia 1 hari - 1 tahun

Jantina bayi boleh dikenal pasti selepas bayi dilahirkan.Jika sudah pasti perempuan, bersyukurlah.Padaamalan Syariat Islam, seseorang kanak-kanak perempuan mesti diSUNNATKAN bukan diWAJIBKAN untuk melakukan upacara bersunat denganmelalui buloh kecil berulang kali keatas kelintit (clotoris) TANPAmembuang atau menghiris kelintit.

Jangan menzalim anak-anakperempuan dengan membaung terus kelintit, kerana ini akan menyebabkanhilang nafsu seks diwaktu dewasa dan ini adalah satu KEZALIMAN yanganda lakukan terhadap anak gadis anda.

Usia 1 hingga 10 tahun

kanak-kanak perempuan cepat membesar dari lelaki, pada peringkat ini sedikit demi sedikit kelihatan kegadisannya menonjol seperti lagak jalanan, suara,jenis permainan, buah dada, punggong.

Usia 11 hingga 19 tahun
Alam remaja, haid datang buat pertama kali. Alat kelamin mula membesar dan menonjol. Usia 15-16, 17 anak-anak remaja perempuan mula pandai berbohong dan pandaijumpa boy friend. Mula meminati lelaki dan cakap soal lelaki.

Mula mencari jalan untuk jumpa dengan boy friend.Berkhayal untuk bermesra dengan lelaki.Jika melakukan seks diwaktu ini, ia boleh menghamilkan seseorang perempuan. Awas !Jangan terlalu bebas diwaktu ini, amat merungsingkan bagi ibu bapa.

20 hingga 28 tahun

Sudah pandai seks dan alam rumah tangga.Mengurus rumah tangga.Waktu ini harus banyak bersabar, kerana banyak hal-hal berlaku dalam rumah tangga diluar dugaan.

29- 40 tahun

Sibuk dengan anak-anak dan rumah tangga. Kadang-kadang layanan seks untuk suami tidak dihiraukan.Sebab mudah, diwaktu suami mengajak untuk melakukan hubungan badan, anak menangis meminta susu ibu.Ibu terpaksa melayan anak, suami menjadi kesepian.Bila hal ini berlalu terlampau kerap, si bapa akan keluar rumah 'mencari sesuatu yang hilang' dirumah untuk menghiburkan kesepian.

Nafsu seks perempuan mula menurun sebab sibuk dengan urusan anak-anak dan rumah tangga. Badan tidak dijaga lagi, suami tidak terurus.

Ini adalah sifat semulajadi - fitrah alam yang harus anda tempuhi.sayang-sayanglah suami anda, sayang-sayanglah rumah tangga anda.

Untuk membinanya anda memerlukan 15 tahun dan lebih tetapi untuk memusnahkan,memadai hanya 3 patah perkataan 'aku cerai kamu' !!


heee...

1 comments:

ardinihumaira said...

sis... dni follow ya ^_^

info yang best2 la kat blog akak... lagi satu kan.. pergh! terjerit dni tengok gambo kek batik tuh.....

wa... nak makan kek batik.. uhuuuuuu :'(